fredag 30 november 2012

Blitzkrieg

rekogniseringen sedan veckor genomförd

numrerade bilder i det vita kala rummet

mitt tredje öga förföljer honom

jag har inte bestämt mig för hur mycket jag vill att han skall lida


mina andetag är ett med stål

solen smälter glassar i parken

bänkad orakad nykter


pilotbrillorna ligger slängda på bordet

bredvid halväten kebabtalrik och ett överfullt askfat


jag behöver inte kikaren kameran och anteckningarna längre

det här är poesi i handling

mitt finger darrar på avtryckaren

hjärtat spänt som en båge mot min älskare


alla längtans pilar når sitt mål

jag låter ögonblicket vara

tills han reser sig upp

och faller till marken

det här älskling är poesi i handling.

2 kommentarer:

  1. the reconnoitering since weeks followed through
    numbered pictures in the white bare room
    my third eye trails him
    I have not chosen how much I want him to suffer
    my breaths are one with steel
    the sun melts ice-creams in the park
    benched unshaven sober
    aviator shades is tossed on the table
    next to half-eaten kebab plate and an overloaded ashtray
    I dont need the binoculars, camera and notes any more
    this is poetry in action
    my finger trembles on the trigger
    my heart arched as a bow against my lover
    all aches arrows reaches its target
    I let the moment be
    until he stands up
    and falls to the ground
    this darling is action poetry

    SvaraRadera
  2. härlig närvaro,, fingret på avtryckaren!

    SvaraRadera